HomeCum să...Cum să eficientizezi lucrul în Excel?

Cum să eficientizezi lucrul în Excel?

Trucuri pentru a lucra mai ușor în Excel

Microsoft Excel este cel mai complex program pentru calcul tabelar. Fișierele Excel poartă extensia .xls sau .xlsx odată cu versiunea Excel 2007. Programul este atât de complexe încât e imposibil să cunoașteți sintaxa și modul în care funcționează toate funcțiile implementate. În schimb, puteți lucra mai rapid dacă vă însușiți scurtăturile pentru principalele funcții, utilizate foarte frecvent. Bineînțeles aveți nevoie de un laptop cu o tastatură de calitate, așa cum este ASUS Zenbook Pro UX550, care să înlesnească introducerea rapidă a comenzilor.

Suma unei serii de cifre, pe o coloană

Pentru a calcula suma unei serii de cifre aflate pe o coloană va trebui să selectați seria de cifre și să introduceți o formulă de genul =SUM(C4:C12), unde C4 reprezintă prima valoare, iar C12 ultima valoare din serie. Același lucru îl puteți face mult mai rapid dacă selectați seria de cifre și apăsați combinația de taste ALT și = .

Selectarea rapidă a unei coloane sau a unei linii

Selectarea celulelor de pe o coloană se poate face printr-un simplu click pe litera aflată în partea superioară a coloanei. Însă selectarea coloanei se poate face mult mai rapid prin apăsarea simultană a combinației de taste CTRL și SpaceBar. În mod similar, selectarea unei linii se poate face prin apăsarea simultană a combinației de taste Shift și SpaceBar.

Ascunderea unei coloane sau a unei linii

Ascunderea unei coloane se poate face prin prin apăsarea combinației de taste CTRL și 0. În mod similar, ascunderea unei linii se poate face prin apăsarea simultană a tastelor CTRL și 9.

Adăugați un rând nou în interiorul unei celule

Adăugarea rapidă a unui rând nou în interiorul unei celule se poate face prin combinația de taste ALT și Enter. Dacă ați apăsa doar pe Enter ați trece la următoarea celulă pierzând focusul de pe celula unde doriți să introduceți date sau text.

Arată sau ascunde formulele

Puteți inspecta cu ușurință toate formulele dintr-o foaie de lucru în același timp, comutând între o vizualizare care afișează formule în celulele lor și vizualizarea implicită care afișează valorile formulelor în celulele lor. Apăsați simultan CTRL și semnul `(accent grav din stânga numărului 1) și comutația între pagina cu formule și cea cu rezultate. Această operațiune funcționează în anumite versiuni de Excel și afectează toate formulele din foaia de lucru.

Dacă doriți să printați foaia de lucru cu formule, apăsația doar pe combinația CTRL și P.